Вторник, 19 Март 2024
  • Арена Радио
  • Новини
  • НА АРЕНАТА
  • Програмата
    Online radio Arena
    Изтегли Winamp


  • Главно меню
  • Онлайн TV (Начало)
    За нас
    Нашите продукти
    Контакти
    Да правим филм в Русе
    Арт
    Реклама
    Връзки
    Приятели

    всички новини  »
    Изпрати своята новина  »
    RSS новини
    21.05.2018  » Кабарето Крейзи Хорс - една от визитните картички на Париж
    / Guliver/Getty Images
    Кабарето „Крейзи Хорс” е култово място в Париж, наравно с „Мулен Руж” и „Лидо”. Заведението е спирка на почти всеки турист, посетил френската столица.
     
    Guliver/Getty Images

    Създадено през 1951 г., изкушението тук е издигнато в култ. Стартирало с участието на мимове и клоуни, с фокуси и жонгльори, сега „Крейзи Хорс” e най-наелектризиращото и провокативно шоу в света, издигайки голото женско тяло на пиедестал - точно както е мечтал създателят му Ален Бернарден.
     
    В мазето на буржоазната жилищна сграда на авеню „Жорж Пети” в сърцето на Париж, в близост до „Шанз-Елизе”, музиката, светлината и сценичните ефекти са подчинени единствено и само на женската красота и еротиката. Това е принципът, който следва авангардният артист Ален Бернарден при създаването на „Крейзи Хорс” през 1951 г.
     
    Guliver/Getty Images

    Той бил художник, бохем и прочут ценител на женската красота, възприемал стриптийза за изкуство. Влиянието на поп арта и новия реализъм го провокират да създаде представления, в които всеки сценичен етюд е реализиран като отделна картина със специална хореография, декор и светлина. В началото той включва в програмата клоуни, мимове, илюзионисти и жонгльори, както и лазерни ефекти.

    „Открих пътя в живота си една вечер благодарение на едно голо момиче - Мис Фортуна. Докато я разсъбличах, осъзнах, че женското тяло може да ми донесе цяло състояние”, споделя той.
     
    Guliver/Getty Images

    И само за едно десетилетие кабаре „Крейзи Хорс” се превръща в най-изисканото място за нощни развлечения. Ален Бернарден сам режисира спектаклите, осветлението, декорите, най-често и костюмите. През 60-те години кабарето вече е световноизвестно заради ослепителните спектакли и красивите момичета. Танцьорките - и тогава, и днес, са подбирани по строги критерии: височина 164-172 см; разстояние между зърната - 21 см; разстояние от пъпа до венериния хълм - 13 см.

    „Разстоянието от петите до междукрачието трябва да е равно на разстоянието от междукрачието до челото”, формулира тайната на успеха самият Бернарден.
     
    Guliver/Getty Images

    Освен това красавиците се подчиняват на спартански режим и почти пуритански правила - те не могат да напускат гримьорните си без разрешение и да говорят с мъжете от персонала.

    След смъртта на Бернарден през 1992 г. управлението на кабарето поемат синовете му. Те въвеждат нова традиция - известни жени да излизат на сцената му като част от екстравагантните представления. През годините „крейзи момичета” са били Памела Андерсън, Кармен Електра, Кели Брук, както и Дита Фон Тийз, иконата на бурлеската. В шоуто блести и кралска особа - френската актриса Клотилд Куро, съпруга на Емануел Филиберто Савойски (племенник на Симеон Сакскобурготски).
     
    Guliver/Getty Images

    През 2007 г. Кралицата на бурлеската Дита фон Тийз представя легендарния си номер „Ваната“ пред смаяната публика, две години по-късно се завръща на мистичната сцена за няколко ексклузивни представления. „Париж е специален град за мен и място, където красивите разголени тела все още се ценят”, споделя Дита.

    През 2012 г. сред момичетата на „Крейзи Хорс” има и българка - загадъчната Хана Шанана. „Крейзи Хорс” е най-трудната сцена, на която съм имала късмета да изляза”, признава тя.
     
    Guliver/Getty Images

    Днес с над 65 години история и повече от 6 млн. посетители парижкото кабаре „Крейзи хорс” не се нуждае от представяне - въображението лесно рисува изискани еротични спектакли.

    Програмите продължават да владеят интереса на зрителите с изключително силен психологически заряд, благодарение на ефектните сюжетни миниатюри, изпълнени от пленителните танцьорки, и мистичните специални ефекти.
     
    БГНЕС

     
    «  Обратно към всички текстове


  • АНКЕТА
  • НА АРЕНАТА



  • всички интервюта  »