Регионалният конкурс за мобилна фотография Huawei Next
Image Awards
продължава до 20 август и дори да не почивате сред красиви природни пейзажи в
момента, градовете предлагат изненадващо широко поле за креативност. Кадрите от
така наречената „улична фотография“ обикновено попадат в категорията Check-In
на конкурса, тъй като акцентът в нея е откриването на нови места, които да
посетим, както и изживяванията ни там.
Най-важното за добрата улична фотография е да не
забравяме, че фотографията е универсален език, с който могат да се разказват
истории. Фотографът Темелко Темелков
споделя, че е много важно снимките да носят послание. За него основното
предимство на мобилната улична фотография е, че изглежда напълно безобидно. „На
улицата хората рядко обръщат внимание, когато снимаш с телефон. Ако снимаш
ситуации на улицата, бързината може да се окаже решаваща, а телефонът е винаги
под ръка, веднага реагира и позволява с лекота да се заснемат снимки с много
високо качество.“
Ето и практическите съвети на Темелко Темелков, които да
ви помогнат да уловите по-добри кадри, когато снимате улична фотография.
Предварително помислете кои са темите, които са интересни
за вас, и започнете да се оглеждате за добри кадри. Това могат да са продавачи
на цветя, бизнесмени с костюми, хора, пресичащи оживени улици, спирките на
градския транспорт, както и всеки друг елемент от градската среда.
Разгледайте профили на фотографи в социалните мрежи и
сайтове в интернет, за да видите какво ви харесва. Можете да предпочитате
цветни или черно-бели снимки, да се фокусирате върху по-едри или по-общи
планове, да изберете контрастите, които да целите, както и композицията, която
ви допада най-много.
Запознайте се с различните режими на камерата на телефона
си, възможните филтри и опциите за обработка, които ви предлага. Изберете един
или два, които най-много ви допадат и са ви най-удобни. Така ще можете да
започнете да „виждате света“ по определен начин докато снимате, което ще ви
помогне да правите по-добри снимки.
Първо снимайте, после питайте. На улицата всичко се
случва за миг. Ако започнете с въпроси дали може да снимате, вероятно сцената
пред вас ще се промени още докато питате. Ако развиете рефлекс да снимате с
лека усмивка на лицето, вероятно никой няма да ви обърне внимание. Ако някой
иска да знае защо снимате — покажете му ваши снимки, разкажете му какво правите
и му предложете да му пратите снимки за спомен.
Ако имате съмнение дали да снимате нещо или не, по-добре
го снимайте. Освен това снимайте повече пъти и повече кадри. Винаги можете да
изтриете излишните снимки, но най-вероятно няма да можете да пресъздадете
сцената, която сте изпуснали, а човек никога не знае откъде ще му дойде
наградата Пулицър – или Next Image.
Приближете се до обекта си или сцената, която искате да
снимате. Много често това ще направи снимките ви много по-добри и персонални,
отколкото един отдалечен кадър.
Оставяйте снимките да отлежат. Ако изчакате дори един
ден, преди да споделите снимките си, изборът ви ще бъде по-малко емоционален и
вероятно ще покажете само най—добрите си снимки.
Снимките на улицата добиват по-голяма стойност с времето.
Това, което снимате днес, ще бъде по-различно след една година и може да е
съвсем различно след 10. Ако нещо днес ви е добре познато и дори леко скучно,
след време снимките, които сте направили ще изглеждат много по-интересни,
защото улицата, хората по нея, дрехите, колите ще са други.
Приложените снимки са на Темелко Темелков и са направени
с Huawei P20 Pro. АРЕНА
|