Вторник, 19 Март 2024
  • Арена Радио
  • Новини
  • НА АРЕНАТА
  • Програмата
    Online radio Arena
    Изтегли Winamp


  • Главно меню
  • Онлайн TV (Начало)
    За нас
    Нашите продукти
    Контакти
    Да правим филм в Русе
    Арт
    Реклама
    Връзки
    Приятели

    всички новини  »
    Изпрати своята новина  »
    RSS новини
    15.07.2019  » Как е създаден новият герой в Цар Лъв - автентичността


    Преди 25 години оригиналният анимационен филм на "Дисни" "Цар Лъв" бе огромен хит заради историята, героите, изпълнението и музиката си. Сега неговата нова версия добавя към тази формула и автентичността и се определя като игрален, но не защото в нея участват истински лъвове и лъвчета, а защото е създаденa с компютърно генерирани изображения, които максимално силно се доближават до континента Африка и неговите създания.

    За целта авторите на римейка, режисиран от Джон Фавро, отиват при корените на историята - в африканската савана, където правят огромно проучване, преди да се заемат със самото реализиране на проекта.

    Още преди сценарият да е готов, преди дори актьорският състав да е събран и още много преди дигиталните декори да бъдат създадени, кинотворците се отправят на пътешествие до Африка. Това е първата стъпка към филма, в който се смесват техниките на игралното кино и технологията на виртуалната реалност с невиждани досега визуални ефекти.

    Така авторите успяват да си напишат домашното в аванс и да подсигурят автентичността в изобразяването на съществата и тяхното местообитание.

    Преди 25 години оригиналният анимационен филм на "Дисни" "Цар Лъв" бе огромен хит заради историята, героите, изпълнението и музиката си. Сега неговата нова версия добавя към тази формула и автентичността и се определя като игрален, но не защото в нея участват истински лъвове и лъвчета, а защото е създаденa с компютърно генерирани изображения, които максимално силно се доближават до континента Африка и неговите създания.

    За целта авторите на римейка, режисиран от Джон Фавро, отиват при корените на историята - в африканската савана, където правят огромно проучване, преди да се заемат със самото реализиране на проекта.

    Още преди сценарият да е готов, преди дори актьорският състав да е събран и още много преди дигиталните декори да бъдат създадени, кинотворците се отправят на пътешествие до Африка. Това е първата стъпка към филма, в който се смесват техниките на игралното кино и технологията на виртуалната реалност с невиждани досега визуални ефекти.

     

    Така авторите успяват да си напишат домашното в аванс и да подсигурят автентичността в изобразяването на съществата и тяхното местообитание.

     

    В началото

    гледат множество документални филми

    за миграцията на животните в Африка и други феномени, характерни за животинския свят там. След това екипът е поканен и в огромния тематичен парк на "Дисни" - Animal Kingdom близо до Орландо, Флорида, където наблюдават отблизо звездите на филма - лъвове, хиени и глигани - и се опитват да разберат тяхното поведение и маниери.

    Там те монтират почти незабележими за животните камери, които да заснемат около 75% от животните, които ще бъдат включени във филма. Уловените кадри след това служат като база за аниматорите в MPC Film.

    В парка са направени и голяма част от аудиозаписите, използвани след това в озвучаването. Част от екипа по звука пътува и до зоологическата градина "Магдебург" в Германия, където да запишат аудио от родените неотдавна там малки лъвчета и така да пресъздадат лъвския рев на малкия Симба.


    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на

    © Disney

    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на "Цар Лъв" в Африка

    Най-безценно обаче се оказва двуседмичното им пътуване

    до втория по големина континент Африка - дом на огромно количество животни и техните местообитания.

    Фавро отива на сафари в Африка шест месеца преди да се срещне с "Дисни" по повод "Цар Лъв". Точно тогава той осъзнава влиянието на историята и нейните герои върху хората по света. За да почете историята и мястото, където тя се развива, Фавро иска да открие начин да пренесе публиката в саваната и да я накара да усети нейното величие в нейната цялост. За целта трябва преди това обаче да изпрати екипа там.

    Според Фавро именно това максимално доближаване с реалността може да направи филма успешен. Ако героите и тяхната среда не бъдат пресъздадени автентично, има опасност филмът да се хлъзне по повърхността към нещо нереалистично, далечно и съвсем не особено емоционално.

    "Задачата ни беше да гледаме

    всичко да е възможно най-естествено

    - правилните животински видове, правилните цветове на скалите, светлината по залез или изгрев слънце, правилните растения", разказва продуцентът Джефри Силвър.


    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на

    © Disney

    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на "Цар Лъв" в Африка


    Така в началото на 2017 г. 13 души от екипа на филма прекарват две седмици в Кения, където от първа ръка наблюдават естествената среда и животните. Преминават през почти целия регион от север до юг, отсядат на пет различни места, използват три различни хеликоптера и шест автомобила Safari Land Cruiser. С помощта оборудване с тегло близо 1000 килограма правят колосалното количество от снимки в размер 12.3 терабайта.

    Екипът наблюдават с интерес всякакви дребни детайли - как върви едно малко лъвче в естествената си среда, неговата стойка, колко пълно е коремчето му, дебелината на краката и лапичките му и дори колко мухи са кацнали или кръжат около него.

    Въпреки че са изгледали преди това множество документални филми,

    наблюдението на място им "отваря очите"

    за много нови възможности, споделят още от екипа. Част от тях снимат от изгрев до здрач, изучават начина, по който се събират животните в групи, техните шарки, дребни детайли на отделните лъвове, носорози и зебри.

    "Ако направиш перфектен дигитален филм, ти изтръгваш живота от него. Ние искахме да върнем визуалните несъвършенства в него, праха и въздуха, трептенията на слънцето. Всичко онова, което уловихме в кадрите си от Африка на тестова база, бе източник на информация при създаването на дигиталния филм", допълва Силвър.

    Подобна задача има и човекът, създал пейзажите във филма. Той трябва да сглоби пъзела на Лъвските земи и около Лъвската скала.


    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на

    © Disney

    Кадри от проучвателното пътуване на екипа на "Цар Лъв" в Африка

    Всички 13 души от пътуващия екип са единодушни в едно - най-завладяващо за тях е огромното разнообразие от природа и животински видове - от сухи, пустинни райони през зелени полета до високи планини, в които климатичните условия се менят като за секунди.

    Едно от най-големите предизвикателства

    всъщност се оказва да уловят небето на Африка. Експертът по специални визуални ефекти Адам Валдез отбелязва: "То е динамично, променящо се всяка секунда. Има вятър и ъгълът на слънцето винаги трябва да се има предвид. Това е най-яркото екваториално слънце. Атмосферата се сменя според частта от деня."

    Колегата му Роб Легато пък допълва, че цялото преживяване е надскочило нуждите на филма: "Има нещо духовно в това да бъдеш в Африка. Има нещо в колектива на природата, как постига баланса си, как едно същество прави нещо и другото животно или изяжда това нещо, или създава нещо, което позволява на екологията на мястото да продължава. Осъзнахме, че някъде там има един голям дизайн. Не може да си тръгнеш от подобно пътуване без духовното усещане за люлката на живота."

    Филмът "Цар Лъв" тръгва по кината в България на 2D, 3D, IMAX 3D и 4DX в дублирана и субтитрирана версия.

    dnevnik.bg


    «  Обратно към всички текстове


  • АНКЕТА
  • НА АРЕНАТА



  • всички интервюта  »